BONNE JOURNEE PARIS!

Na putovanje u Francusku s obitelji uputila sam se prošlo ljeto jer moja obitelj najviše voli putovati ljeti. Nitko od nas nije bio u Francuskoj, a oduvijek me je privlačilo putovanje u Pariz. U nekoliko dana uspjeli smo vidjeti neke od najpoznatijih pariških znamenitosti, poput Eiffelova tornja, Slavoluka pobjede, Latinske četvrti, muzeja Orsay, Montmartrea…Mnogo toga nismo stigli obići jer je Pariz zaista ogroman, a krajnje odredište nam je bio Biarritz na jugu Francuske.
Nakon dolaska, smjestili smo se u apartman i odmah krenuli u razgledavanje Pariza. Kako smo došli u kasno poslijepodne, odlučili smo prvo vidjeti Eiffelov toranj jer smo čuli da je poseban doživljaj vidjeti ga noću. Eiffelov toranj je sav osvijetljen u lampicama koje između 23 sata i 01 sat u noći mijenjaju boju. Do Eifefelovog tornja šetali smo uz rijeku Seinu. Kroz mnoge ulice susreli smo ulične svirače i slikare koji prodaju svoje slike uz rijeku.Kada bih morala svoj prvi dojam Pariza opisati u tri riječi, bile bi to raskoš koja predstavlja dvorce i renesansnu umjetnost iz davnine, jednostavnost što ukazuje na predivnu prirodu i ljepotu pariških četvrti, i zadnje gužva i brojnost ljudi na glavnim ulicama i trgovima grada.
Sljedeći dan vozili smo se turističkim autobusom, hop in – hop off busom , kako bismo uspjeli u tri dana, koliko smo proveli u Parizu, što više vidjeti.
Prvo smo otišli u živopisnu četvrt Montmartre koja me odmah oduševila. Smještena je na brežuljku, s bazilikom Sacré-Cœur na vrhu, s kojeg se pruža prekrasan pogled na cijeli Pariz. Odmah su me se dojmile malene kućice koje podižu doživljaj četvrti. Obožavam slikanje i na ulicama četvrti Montmartre mogla sam cijeli dan provesti gledajući umjetnike kako slikaju. Inače, u četvrti Montmartreu nekada su se okupljali poznati pisci, slikari npr, Pablo Picasso i glumci.
Tijekom razgledavanja Pariza morali smo i malo odmoriti te smo iskoristili vrijeme kako bismo probali crème brûlée i sestri i meni najdraži francuski desert – makarone. Slastičarnice su posebno zanimljive i privlačne, mnogo finih i prekrasno ukrašenih slastica.Tijekom boravka u Parizu također sam primijetila kako je sve napravljeno težnjom prema savršenstvu, od kolača, malenih uličica, pa sve do velikih skulptura i građevina.
Nastavili smo razgledavanje, prošli bulevarom Elizejskim poljanama (francuski Champs Élysées) do Slavoluka pobjede. Slavoluk je podignut u čast borcima za Francusku, posebno onim iz Napoleonskih ratova.
Sljedeći dan prošetali smo se i po jednom od najvećih pariških parkova – Jardin des Tuileries, koji se nalazi između muzeja Louvrea i Place de la Concordea. Park je poznat po mnogim skulpturama koje podižu atmosferu grada. Primijetila sam da sitni detalji koje je vrlo moguće samo zaobići bez ikakvih razmišljanja mijenjaju cijelu sliku grada.
Nastavili smo šetnju do muzeja Orsay u kojem smo vidjeli prekrasne slike poznatih umjetnika. Bila sam jako sretna što sam vidjela slike Vincent Van Gogha, Claude Moneta, Pierre-Auguste Renoira i mnogih drugih.Svaka slika pričala je svoju priču i bila posebna.Mnogo puta bih se zapitala ista pitanja, na koja ni opis slike ne bi mogao odgovoriti. Za uspomenu smo kupili postere, replike slika Vincenta Van Gogha i meni najljepšu sliku slikara Renoira vezano uz Montmartre.
Zadnji dan u Parizu prošetali smo do katedrale Notre dame koja je nedavno stradala u požaru.
Većinu toga obišli smo pješice i svaki dan prehodali puno kilometara, ali tako smo vidjeli mnoge ulice i četvrti .
Pariz je prepun zanimljivosti, raznih malih dućana, slobodnih i opuštenih ljudi, parkova, ogroman je i još bi puno dana trebalo provesti u Parizu kako bi ga cijelog obišli.Drago mi je što sam imala priliku probati čarobne okuse Francuske koji su u meni pobudili još veću radoznalost.
Iz Pariza smo krenuli posjetiti dvorac francuskih kraljeva Versailles. Dvorac je jako raskošan, ima preko 700 soba, 2512 prozora, 352 dimnjaka i 483 ogledala. Unutar zidina Versaillesa moglo je spavati oko 6000 ljudi. Ima bogatu umjetničku kolekciju slika, skulptura, namještaja i drugih umjetničkih predmeta. Najviše mi se dojmila Dvorana ogledala. Taj dan je bilo jako vruće i nismo imali snage nešto drugo razgledavati . Versaille ima prekrasan kraljevski povrtnjak, vrtove , šumu, parkove. Prevelik je za vidjeti sve u jednom danu, ali svojom veličinom i raskoši me podsjeća na one dvorce iz bajke.
Nastavili smo putu prema jugu Francuske. Sljedeća dva dana proveli smo u dolini rijeke Loire i posjetili nova tri dvorca koji su meni bili puno draži i ljepši nego Versaille jer su manji , a priroda je prekrasna.
Prespavali smo u gradiću Toursu koji zovu i mini Pariz. U Toursu se rodio književnik Honoré de Balzac poznat po djelu Čiča Goriot.
U gradiću Amboise na rijeci Loire posjetili smo dvorac Clos Luce u kojem je posljednje godine života proveo Leonardo da Vinci. Prekrasan mali dvorac u kojem smo razgledali makete prvih helikoptera, padobrana i ostalih izuma velikoga genija, njegov atelje i slikarski pribor. Pokopan je u kapeli Sv. Huberta kod ulaza u dvorac koju smo također posjetili.
Posljednji dvorac koji smo posjetili bio je dvorac Chenonceau na rijeci Cher. Uređivan je prema zamislima brojnih kraljica i dvorskih dama pa ga i zovu damskim dvorcem, prepun je cvijeća koje je veselim bojama obojalo vrt dvorca.
Nastavili smo putovanje prema mjestu Bayon uz Atlantski ocean. U Bayonu smo proveli 6 dana i tamo smo se više odmarali i uživali u kupanju na oceanu koji nam je svojim snažnim valovima predstavio Atlantski ocean. Pokraj Bayona je poznato francusko ljetovalište Biarritz u koji dolaze surferi iz cijelog svijeta zbog vožnje na valovima. U Biarritzu smo posjetili prekrasnu renesansnu katedralu i uživali u šetnjama po prekrasnim uličicama čiji je ugođaj ispunjavao miris cvijeta lavande koji raste skoro na svakom kutu gradića.
Bila sam puna doživljaja i novih saznanja koje sam tijekom putovanja vidjela i saznala. Jedina stvar koja mi se nije svidjela su gužve i glasni automobili, koji noću žure i stvaraju gužvu u gradu. Primijetila sam da Pariz, i opčenito gradovi Francuske nisu kao ostali koje sam posjetila.Francuska je bogata zlatnim detaljima, renesansnim i bajkovitim dvorcima, toplinom i veselim bojama u malim pariškim četvrtima koje nam mogu postaviti mnoga pitanja na koja nitko ne bi mogao odgovoriti. Francuska je u meni ostavila poseban dojam i sada je zauzela mjesto u meni koje ću uvijek pamtiti.